Ik ken mijn wachtwoord niet meer… en andere problemen


Ben je je wachtwoord vergeten, of lukt het aanmelden gewoon niet? Geen nood, lees de oplossingen hier beneden.

Mogelijkheid 1: Ik heb mijn e-mailadres ingevuld in mijn profiel in Smartschool

Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld kan je via de aanmeldpagina van Smartschool een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de hyperlink ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gebruikersnaam in. Er zal een nieuw wachtwoord verstuurd worden naar je e-mailadres dat in Smartschool werd opgegeven.

Mogelijkheid 2: Ik heb mijn e-mailadres NIET ingevuld in mijn profiel in Smartschool

Enkel de Smartschoolbeheerder van de eigen school kan je een nieuw wachtwoord bezorgen. Contacteer de ICT-coördinator van de school als je je wachtwoord vergeten bent. 

Mogelijkheid 3: Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je een persoonlijke gebruikersnaam en nieuw wachtwoord bezorgen. Contacteer de ICT-coördinator van de school.

Mogelijkheid 4: Mijn account is uitgeschakeld

Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld heb je een mail ontvangen met een hyperlink om je account terug te activeren.
Geen e-mailadres ingevuld of geen mail ontvangen? In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school.